شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور مل | قیمت شلنگ پايين رادياتور تراکتور

۳۱۳ بازديد

مکانیزم و عملکرد شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور شلنگ پایین رادیاتور تراکتور )

در واقع شلنگ پایین رادیاتور تراکتور یکی از مهمترین و اصلیترین اجزای سیستم خنک کننده موتور تراکتور می باشد.

این شلنگ در بخش پایینی رادیاتور خودرو تراکتور قرار داشته و دارای بافت ترکیبی لاستیک و نخ پلی استر است.

شنگ پایین رادیاتور تراکتور به این صورت کار میکند که که آب ورودی رادیاتور تراکتور را دریافت و جهت خنک سازی موتور به ورودی های تعبیه شده در رادیاتور انتقال میدهد.

 

متریال شلنگ پایین رادیاتور تراکتور ( شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور )

این شلنگ در 2 کلاس تولیدی EPDM و SBR تولید میشود. یعنی با دونوع مرتیال خوب (EPDM) و معمولی (SBR ) تولید می شود.

نخ استفاده شده در این شلنگ از نوع 600 نخی های سری پلی استر است .

در واقع مهمترین تاثیر این نخ که در ساختمان تولید شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور استفاده شده این است که باعث جلوگیری از نشتی و هدررفت آب همچین ایجاد حالت ضد یخ بودن برای شلنگ ذکر شده می شود.

 

طول عمر شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور  ( عمر مفید شلنگ پایین رادیاتور تراکتور )

طول عمر شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور بسته به نوع متریال استفاده شده در این قطعه لاستیکی حیاتی متغیر می باشد.

بدین صورت که اگر در زمان ساخت شلنگ پایین رادیاتور تراکتور از مواد اولیه خوب یا همان کاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر این شلنگ لاستیکی حدود 4 سال میباشد.

اگر برای تولید شیلنگ پایینی رادیاتور تراکتور یا رانا از مواد اولیه معمولی یا SBR استفاده شده باشد، این قطعه لاستیکی عمر مفیدی در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.

 

علائم خرابی شلنگ پایین رادیاتور تراکتور

یکی از علامت های مشخص برای تشخصی خرابی در شیلنگ پایینی رادیاتور تراکتور یا رانا ترک خوردگی در بخش بیرونی و قابل مشاهده این شلنگ لاستیکی است.

هر چقدر این ترک‌ها عمیق تر و با تعداد بیشتر باشند یعنی شلنگ شما پوسیده‌تر و شکننده تر شده است و می‌بایست چه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه لاستیکی اقدام نمایید.

علامت دوم قابل مشاهده برای تشخیص خرابی شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور ، باد کردگی یا همان ورم کردگی نا متوازن بر روی سطح آن است.

یکی دیگر از علائم خرابی در شیلنگ های لاستیکی از جمله شلنگ پایین رادیاتور تراکتور و پوسته پوسته شدن یا اصطلاحات دو پوست شدن است.

 

تاثیرات خرابی شیلنگ پایین رادیاتور تراکتورتاثیر خرابی در شلنگ پایینی رادیاتور تراکتور )

بارزترین تاثیر خرابی شلنگ پایین رادیاتور تراکتور همان کم شدن آب رادیاتور خودرو است که در ابتدایی ترین حالت باعث داغ شدن بیش از حد وایرهای خودرو ( سیم ها و سیم کشی ) و آسیب دیدن آنها می باشد.

اما اثر خرابی شیلنگ پایینی رادیاتور تراکتور یا رانا تنها به خرابی سیم کشی خودرو منتهی نمی‌شود و میتواند در مواردی به علت بیش از حد کم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسیلندر نیز بشود.

 

تشخیص خوب از بد شیلنگ پایین رادیاتور تراکتورروش تشخیص شلنگ با کیفیت تراکتور )

اگر شیلنگ پایین رادیاتور تراکتور از مواد اولیه Epdm تهیه شده باشد عموما دارای سطحی شفاف و سیقلی است. در صورتی که اگر همین محصول از مواد پایه Sbr  ساخته شده باشد ، سطح آن کدر بوده و دیگر آن شفافیت لازم را ندارد.

یکی دیگر از نشانه های با کیفیت بودن شلنگ پایین رادیاتور تراکتور در صورتی که از مواد epdm ساخته باشد. این است که روی سطح آن خال زدگی وجود ندارد و البته دوپوست هم نیست.

دوپوست شدن اصطاحی است که برای شیلنگ های لاستیکی مورد استفاده قرار میگیرد و در اصل به این معنی است که این شلنگ لاستیکی کیفیت لازم را ندارد.

نکته قابل توجه برای عزیزانی که قصد تشخیص شیلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور کافی برای دیدن وبررسی محصول لاستیکی مورد نظرشان را ندارند، بو کردن شیلنگ است.

اصولا شیلنگ-های لاستیکی تراکتور مثل شلنگ پایین رادیات تراکتور اگر از مواد با کیفیت یا همان EPDM ساخته شده باشد بوی شیرین می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.