شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

لاستیک های هنری و صنعتی مل

شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

۳۶۶ بازديد

شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

معرفی شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

در واقع شلنگ بالای رادیاتور پراید یکی از مهمترین و اصلیترین اجزای سیستم خنک کننده موتور پراید صبا می باشد. این شلنگ در بخش بالای رادیاتور پراید قرار داشته و دارای بافت ترکیبی لاستیک و نخ پلی استر است.

متریال شلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

این شلنگ در 2 کلاس تولیدی EPDM و SBR تولید میشود. یعنی با دونوع مرتیال خوب (EPDM) و معمولی (SBR ) تولید می شود. نخ استفاده شده در این شلنگ از نوع 600 نخی های سری پلی استر است . در واقع مهمترین تاثیر این نخ که در ساختمان تولید شیلنگ بالای رادیاتور پراید استفاده شده این است که باعث جلوگیری از نشتی و هدررفت آب همچین ایجاد حالت ضد یخ بودن برای شلنگ ذکر شده می شود.

مکانیزم و کاربرد شیلنگ بالای رادیاتور پراید EPDM

شنگ بالا رادیاتور پراید به این صورت کار میکند که که آب ورودی رادیاتور پراید را دریافت و جهت خنک سازی موتور به ورودی های تعبیه شده در رادیاتور انتقال میدهد.

طول عمر شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

طول عمر شیلنگ بالا رادیاتور پراید بسته به نوع متریال استفاده شده در این قطعه لاستیکی حیاتی متغیر می باشد. بدین صورت که اگر در زمان ساخت شلنگ بالای رادیاتور پراید از مواد اولیه خوب یا همان کاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر این شلنگ لاستیکی حدود 4 سال میباشد و اگر برای تولید شیلنگ بالای رادیاتور پراید از مواد اولیه معمولی یا SBR استفاده شده باشد، این قطعه لاستیکی عمر مفیدی در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.

علائم خرابی شلنگ بالای رادیاتور پراید EPDM

یکی از علامت های مشخص برای تشخصی خرابی در شیلنگ بالای رادیاتور پراید ترک خوردگی در بخش بیرونی و قابل مشاهده این شلنگ لاستیکی است. هر چقدر این ترک ها عمیق تر و با تعداد بیشتر باشند یعنی شلنگ شما پوسیده تر و شکننده تر شده است و می بایست چه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه لاستیکی اقدام نمایید.

علامت دوم قابل مشاهده برای تشخیص خرابی شیلنگ بالا رادیاتور پراید ، باد کردگی یا همان ورم کردگی نا متوازن بر روی سطح آن است.

یکی دیگر از علائم خرابی در شیلنگ های لاستیکی از جمله شلنگ بالا رادیاتور پراید پوسته پوسته شدن یا اصطلاحات دوپوست شدن است

تاثیرات خرابی شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

بارزترین تاثیر خرابی شلنگ بالا رادیاتور پراید همان کم شدن آب رادیاتور خودرو است که در ابتدایی ترین حالت باعث داغ شدن بیش از حد وایرهای خودرو ( سیم ها و سیم کشی ) و آسیب دیدن آنها می باشد.

اما اثر خرابی شیلنگ بالای رادیاتور پراید تنها به خرابی سیم کشی خودرو منتهی نمی شود و میتواند در مواردی به علت بیش از حد کم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسیلندر نیز بشود.ش

تشخیص خوب از بد شیلنگ بالا رادیاتور پراید EPDM

اگر شیلنگ بالا رادیاتور پراید از مواد اولیه Epdm تهیه شده باشد عموما دارای سطحی شفاف و سیقلی است. در صورتی که اگر همین محصول از مواد پایه Sbr  ساخته شده باشد ، سطح آن کدر بوده و دیگر آن شفافیت لازم را ندارد.

یکی دیگر از نشانه های با کیفیت بودن شلنگ بالای رادیاتور پراید در صورتی که از مواد epdm ساخته باشد این است که روی سطح آن خال زدگی وجود ندارد و البته دوپوست هم نیست. 2پوست شدن اصطاحی است که برای شیلنگ های لاستیکی مورد استفاده قرار میگیرد و در اصل به این معنی است که این شلنگ لاستیکی کیفیت لازم را ندارد.

نکته قابل توجه برای عزیزانی که قصد تشخیص شیلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور کافی برای دیدن وبررسی محصول لاستیکی مورد نظرشان را ندارند، بو کردن شیلنگ است. اصولا شیلنگ های لاستیکی پراید مثل شلنگ بالا رادیات پراید اگر از مواد با کیفیت یا همان EPDM ساخته شده باشد ببوی شیرین می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.